Man of 1000 faces

All the small things

In Herr Nilsson on 5 juli, 2011 at 14:09

Herr Nilsson

Förra veckan var fulle från måndag till söndag. Det var något varje dag, en del som jag själv tagit på mig och en del som ramlade över mig – en hel del som ramlade över mig! Var faktiskt länge sedan jag var stressad på det viset. Men det blev en lugn söndageftermiddag och denna vecka har börjat bättre. Fortfarande full rulle, men det är mer struktur på allt som det är full rulle på.  🙂

Fick positivt besked i morse också: Skodan gick genom besiktningen, så nu är det ett problem mindre. Saaben läcker dock spolarvätska, men det känns som en bagatell mot att Skodans hastighetsmätare inte fungerar.  Bilar ska fungera – punkt slut! Kan vi fixa läckaget av spolarvätska och min mobil komma tillbaka från service, så är faktiskt livet fullt av fågelsång och ringlekar!  🙂

Att  vi har två väckarklockor som väcker oss mellan 05.00 och 06.00 varje morgon känns som ett mindre problem. Lösningen är att man somnar i soffan mellan 21.00 och 22.00. Så egentligen är det inget problem.   🙂  De växer och lär sig nya saker varje vecka – så underbart att se! V har blivit en hejare på att ta just de sakerna som M har: napp, bitring, snutte-Barbapapa eller hennes strumpor! Japp, allt! Har M det, då vill V ha det! Sedan är han dock väldigt givmild och ger det till alla andra! Så länge han får tillbaka det igen!  *hahahaha*  Sann gentleman på g, eller?  *fniss*

Av alla underbara saker med busarna är det tre som är extra speciella: matningarna på morgonen och kvällen, när hela familjen badar tillsammans och en sak vi började med i förra vecka, att vi sitter alla fyra vid matbordet och äter kvällsmat när jag kommer hem från jobb. ”En sked till mamma, en till V, en sked till M och …………….. vänta ensked till V igen eftersom han gapar efter mera!”  🙂

  1. livskvalitet i är det faktiskt att få bada tillsammans och att få sitta ihop o äta kvällsmat. inga konstiga saker men det är mysigt att vara ”hela” (så gott det går)familjen tillsammans.tiden går bara så fort. Ellen är 1 år nu…. vart tog tiden vägen. vi njuter i fulla drag av plaskepolen är hemma och vi har vatt på badet, så mysigt.
    ha det gott
    KRAM Stina

Lämna en kommentar